söndag 14 november 2010

Söndagsmys


Vad skönt det kan vara med söndag. Ska göra ett nytt försök att bara vara nästa söndag, en dag bara vara inomhus strosa runt pyssla till det lite, ordna och fixa. I dag har jag bara flaxat runt lite hit och dit. Det var sååååå länge sedan jag tillbringade lite tid inne. Annat än vid spisen eller sovande. Det är knappt tvätten hinner bli tvättad. Tvättar den ibland och sen blir den inte hängd så den får tvättas om och om igen.... ( det finns säkert nån som känner igen sig). Sen är det det där men sortera tvätt - läs sockor - fattar inte hur så många sockor bara kan springa iväg och aldrig komma tillbaka. Jag ger dem chans efter chans men inte. Nu är den blå bra-att-bära-saker-i-av-plast-kassen full med separerade sockor. Jag ska göra en sista runda och rensa varje garderob och vrå,  sen får de flytta ut - 50 (minst) ensamstående sockor.... och då har jag inte ens nämnt alla ensamma tumvantar, fingerhandskar, fingervantar, raggsockor.........

Nu ska jag ha en skön ledig del-av -öndag, se film slappa, äta något gott.....tända ljus, bara ha det bra.

Tack alla fina kunder för en rolig start på nya inredningsbutiken - fem bra dagar.

Ha det gått!

/J

5 kommentarer:

  1. Hej, vad myisgt det ser ut hos Dig:) Vilka öppettider är det i butiken? Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vardagar 9-16, onsdag dessutom 18-20, lördagar 10-12.
    Skulle vi vara hemma på helgen, vilket vi oftast är har vi öppet längre.

    Har även hemparty- fast borta. "Värdinnan" bokar onsdag med mig tar med sig minst 4 vänner och kommer hit. Jag bjuder på något fika samt något erbjudande speciellt för kvällen.
    Välkommen!

    SvaraRadera
  3. Tack för titten igår (söndag), det är så fint i butiken! Våra långväga gäster tyckte detsamma!

    SvaraRadera
  4. Det hade du förtjänat! En skön slapparsöndag alltså... härligt!
    Sofia

    SvaraRadera
  5. Tack! LASOFY jag kanske var otydlig.... :)
    DET BLEV INGET slapperi, men nästa söndag då ska jag försöka igen.... ;)

    /J

    SvaraRadera