lördag 27 november 2010

Lagom


Nu får man verkligen vara glad att man bor så här lagom i mitten. Inte i södra delarna som har KALLT och 50 cm snö. Inte i norra delarna med -30. Utan alldeles lagom mitt emellan. Lagom med snö. Lagom kallt. : )

Skönt är det i alla fall att sitta inne och kura med mysiga kuddar, adventsstakar, julmusiken i bakgrunden, just nu Sarah Dawn Finers, Winterland.

Jag laddade upp med julmusik för ett par veckor sedan på Spotify. (Så är den traditionen. Det spelas julmusik MINST en månad innan.) Det kommer att ta ett tag att lyssna igenom allt kan jag lova. : ) Till det lite glögg och något gott tilltugg. Ska man lyxa till det lite så här till advent....

...så ska man absolut testa dessa snöbollar. Nougat och mandelmassa i en oemotståndlig kombination. Mmmm... fast de kommer från Spikarö. ; )

Idag band vi julbockar av ris i butiken. Roligt. Många granar gick det. Planerade även för fortsatt bygge och skissade på lite olika lösningar. Roligt även det. Men det gör inget om den här lagoma temperaturen steg lite, bara något. Det önskar jag mig. Säg -5 C. Väldigt lagomt. Sen när jag ändå önskar mig något så vill jag väldigt gärna ha ett par bra högtalare till datorn och en Onepiece-sparkdräkt för vuxna. Mysigt. Om nu vintern ska vara så här. Det är allt!

Ha en skön kväll!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar