lördag 11 september 2010

Ont!



I går klev jag upp, skickade barnen med bussen, skulle äta frukost. Sen gjorde jag inget mer. Mitt pärlband av plommonstora knutor som sitter runt ena skulderbladet fick NOG. Det ena "plommonet" flyttade på sig. Det gjorde så vansinnigt ont. Föda-barn-varning där kräkreflexen sätter in. Jag tog mig till sängen - där trycket avtog lite och jag slutade med den hyperventilerande andningen. Sen kom jag inte där ifrån! Jag skulle ju ut om måla!
 Jag låg där i 4 timmar och försökte sträcka ut. H kom hem vid lunch, tryckte till knölen så att jag åtminstone kunde ta mig upp ur sängen med lite hjälp. Iväg till banken. Kallsvettig och skitont. Kan inte använda ena armen - den blir överansträngt av att bära ett papper. Kommer hem. H åker iväg över helgen. Tittar på film med barnen- som är gulliga och masserar mig på ryggen hela kvällen - eftersom vi fortfarande inte har någon TV. När jag äntligen håller på att slumra till, trots ryggvärken, vaknar tvååringen. Glödhet. Över 40 i feber. I med alvedon sen låg jag fram till halv fem i morse och blåste och strök henne på ryggen innan febern gick ner något. Och vi som skulle hitta på något skoj när vi är "pappafri". Gick runt (så gott jag förmådde) och letade spikmattan igår, gjorde ett försök till i natt och hittade den halv tre. Jag fick den för ett par år sedan, då jag var "utbränd" men kunde inte ligga på den eftersom det gjorde så fruktansvärt ONT och har inte använt den sen dess. Nu la jag mig på den och UNDERBART. Tänk om piggarna kunde vara en decimeter längre så att det tog ordentligt på det där äpplet som jag ligger på. Fast jag upptäckte en bra sak. Jag är nog "frisk" nu. Är inte helt hyperkänslig mot allt längre. Jag klarade av att ligga på spikmattan mer än 2 minuter utan att dö och få vansinnig huvudvärk. JAAA. Bara det är helt fantastiskt. Så trots denna vansinniga ryggvärk så känner jag mig friskare än nånsin. Jag kan gå. Vara uppe. Läsa. Sitta vid datorn ; ). Köra bil. Det är stora saker. Ska nu försöka ta mig in i köket och göra frukost med en arm! Långt inlägg men det var också min natt.

Ha det bra!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar