fredag 24 september 2010

K-A-T-A-S-T-R-O-F!


Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Idag var en sån dag. INGENTING har fungerat på hela dagen. Det där regnet jag önskade kom dock med råge. Men det spelade ingen roll för snickarna bestämde sig för att vara ute på annat håll och snickra ändå. Elektrikern riktigt lyste med sin frånvaro. Datorn där jag gör annonsen och annat håller på att kollapså inget fungerar längre på den. Det har regnat så in i H-e att hela gården är en enda stor lerpöl eftersom vi tvunget måste köra traktor fram och tillbaka med prylar som jag inte ville ha hit. Och virket som inte blev uppsatt. Bad day. 1000 papper. 150 mail. 200 samtal senare. Nu är det dags att göra det sista innan loppisinlämningen. Jag kan lova er, man vill verkligen inte gå ut nu. Så istället för att fira så får vi TRÖSTÄTA. Egenproducerad oxfilé av märket Aberdeen Angus, bea och pompa. Sen TV. Nu är jag less. Har fått hem lite fina saker men undrar varför jag i hela friden beställt så många av en viss vara men det blir säkert bra.

Dagen började redan vid 0100 då tvååringen skrek i mardrömmar som sen fortsatte hela natten. H bortrest. Ja ni vet säkert hur det är. Ibland går allt åt fanders. Så det blir en TV-kväll (den fungerade igår i alla fall).

Ha en skön kväll!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar