torsdag 16 september 2010

Efterlysning!


Nu börjar det blir mörkt, (om man bor i mitten av Sverige) helt kolsvart man ser inte vart man sätter fötterna efter klockan åtta. Bor man i stan så finns det kanske ett och annat gatlyse som är tänt men inte här. Lyktorna på grindstolparna ska monteras. Av en elektriker som har lika mycket att göra som alla andra. : ) Man får hålla sig inne eller bära med sig en ficklampa.
Apropå lampa så har jag en efterlysning. Jag har letat länge efter den här lampan på bilden nedan. Jag har en men vill ha en till. Men jag har inte hittat den någonstans än. Om jag inte tar den direkt från Italien (killen på järnaffären ville inte ens berätta vad det skulle kosta eftersom han ansåg att det var för dyrt, det vill jag bestämma själv ,tack). Vet du vart jag kan köpa en?


Annars har dagen varit intensiv. Med möten och annat, som sjuka barn, arbete på kooperativet mm. Vad mycket man skulle hinna om det inte var så mycket möten och pappersifyllning hela tiden. :) Så ikväll blir det film och ladda för ännu en dagisdag imorgon och mer snickeri. (Det kanske kan komma fler bilder på bygget om några dagar - målet är att få upp all väggpanel under helgen. Och då är det bara, taket, kassadisken, hyllorna bakom kassadisken, köksdelen, lagerhyllor .......fönstersmyg...... dörrkarmar......... kvar. Snart färdig med andra ord : )


Nu får man tända lite ljus, mysa ner sig i soffan och titta på film (eftersom TV:n fortfarande inte fungerar och ingen ny box har anlänt, 3 veckor utan TV :( . Min kära "lilla" kökslampa väger 18 kilo. Bästa syrran tog den på bussen från STHLM. Hon visste inte vad den vägde innan hon sa JAA. Men det visste inte jag heller. : )

Pst måste bara berätta. Jag har nu haft 493 besökare (!). Galet kul! (Jag hade inte räkneverket på sidan från början). Inte bara från Sverige utan Spanien och Kina, där kära vänner bor. Även USA och Canada finns med på listan. Vilka är ni? Jättenyfiken! Skriv en rad. Snäääälla.

Ta hand om er! Som nån på TV:n skulle ha sagt. :)

/J

1 kommentar:

  1. ja lampan är verkligen fin!! vad gör man inte för sina syskon=) vackra bilder du har alltså!!dukig du är!alltid kul att kolla förbio din blogg!keep up the good work!puss från lillsyrran

    SvaraRadera