tisdag 14 september 2010

Arrrg!


Ännu en dag med sjukt barn. 40 igen. Försökte ringa sjukhuset. De har "den där" nya växeln även på barnmottagningen nu så klockan 10 ringde jag och skulle bli uppringd kvart i två. Nu är klockan halv tre.
Ingen har ringt upp. Vad gör man om man vill ha råd NU, och det inte är DIREKT livshotande just nu. Jag hatar det där systemet - fruktansvärt irriterande att inte kunna komma i kontakt med någon. 14.40 nu blev jag uppringd av en vänlig själ. Efter att ha blivit hänvisad till vårdcentral som inte fungerar och i annat fall jouren (alla kan väl inte springa på sjukan på kvällstid bara för att man inte kommer fram på dagarna) sa jag att  jag  listar mig hos privat vårdcentral om jag inte får hjälp. Hon hjälpte mig och jag har fått en tid, fast inte förrän imorgon.

Det där systemet är KASST. Är jag den enda som tycker det, är alla ni andra nöjda? Det verkar så eftersom alla finner sig i det. Jag ringer när jag har tid/möjlighet att ringa. När de ringer upp mig efter några timmar kanske jag inte kan prata. Hur gör ni som arbetar i tex kassan, sitter ni med mobilen i fickan för att bli uppringd några timmar efter lunchen?

Grrrr

Inte nog med det -  vi har fortfarande ingen TV det är nog 2 veckor nu. Sett pippi så att det står ut genom öronen. Erbjuder en annan film men, "Ja jill inte de" "tyck inte om". Pippi o Kashon (på taket you know) om och om igen.

Jag har inget flyt nu. Undrar vad som är tanken med det. Jag behöver verkligen vara ute varje minut och snickra/måla för att bli klar. Har nu haft sjuka barn i 9 dagar, ingen antibiotika idag så jag gissar att "vi" är sjuka resten av veckan. Och då kanske det kan komma andra inlägg här sånt som det var tänkt att det skulle handla om.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar