tisdag 22 november 2011

Vad gör vi nu då....?

 Den här fina hyllan har vi fått hem. Lådor finns i glas, zink och porslin. Blir superfint i köket.
 I kylen står pepparkaksdegarna och sväller till sig. Nu är frågan vilket hus ska vi göra i år? Varje är har det varit helt självklart vilket det ska blir men inte i år........ Det här gjorde vi förra året - Pippis hus med sockerdricksträdet. Vi har gjort, kopior av vårt eget i olika varianter, tomtesläde med renar och en massa annat. Nu vill äldsta sonen 10 år att vi gör en hel by (!), hjälp. Jag hade nästan tänkt att det kanske räcker med de "pepparkaksavbilder" jag gör varje år på barnen, men det verkar inte som om jag kommer undan med det nu : ). Jag gav ett förslag på vad vi kunde bygga, ja men då kan vi göra flera små hus bredvid så ser det ut som Paris : ) ! (Hjälp igen) Ja vi får se vad det blir, Bygget blir ialla fall minder än förra året då det gick åt en hel del deg, och kavlande i dagar : ) när det blev några minuter över. Treåringen var väldigt laddad igår när hon kom hen och frågande om jag hade några pepparkaksformar..... : )
Jo vi har formar sa jag och log.... över 100 st....är en lite samlare av sånna, sen började hon rabbla upp alla som fanns. Jag lovade att efter maten ska vi baka några stycken. Hon somnade i soffan före 17.30 : (. Jag bar henne till sängen och hon sa högt i sömnen  "JAG SKA BAKA PEPPARKAKOR" men somnade om direkt så idag kanske.....återstår att se vad det blir : )

Ha en mysig dag!

/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar