lördag 11 september 2010

Rosa dörrfoder på röd lada!


Ännu en vilodag! Så det blev en pysseldag, killarna gör gubbar av pärlor, tjejerna glasunderlägg och jag lite annat som inte blev helt lyckat... Imorgon måste det arbetas hoppas axeln är OK med det. "Hit o dit"-skylten är klar. Funderar på att sätta en vindflöjels tupp på toppen eller göra en ståltrådskrona - vi får se. Nu ska vi bara ta hem fåren, kanske om en vecka eller två. Sen ska det bli fina fårskinn som vi ska sälja i butiken. Problemet är att jag vill ha minst 6 st själv först, till uterummet, (som inte är byggt än) en i varje fåtölj.

Målade lite dörrfoder och bättrade på den nya grinden och lite annat för en dryg vecka sedan. Nu när färgen har torkat så ser jag att grinden är ljusrosa flammig eftersom jag bara laserade på det som hade sugit mest färg. Dörrfoderna är rosa :( ,inte roligt.  Var till färgbutiken och fick en ny hink..... Bara att måla om igen...

När du ändå är här  - skriv några ord. Hej eller nåt. Det är så roligt att få kommentarer och inte bara se att räkneverket tickar långsamt framåt.

Ha en fortsatt trevlig lördag och tack till er som lämnat fina kommentarer!

Nu är det dags för spikmattan igen.

/J

3 kommentarer:

  1. Härligt med pysslande familj och vilodag! Fast trist att du har ont, hoppas det ger med sej!
    En så fin hit-o-dit-skylt!!!
    Jaa, rosa dörrfoder lät väl inte såå kul o säkert irriterande att börja om...
    Tack för din söta kommentar hos mej också, den värmde gott!
    Ha en fin vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Kul att det händer så mycket saker på gården!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är nyfiken på vem som gömmer sig bakom Lockeby Gård...
    Underbara interiörbilder, vackra möbler. Så skulle jag också önska att jag kunde möblera mitt kök!
    Lycka till & fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera