onsdag 1 september 2010

Härliga hantverk!

Solen skiner himlen är blå... Härligt! T-shirt väder och grillning mitt i veckan. Vi slängde i oss maten för att gå ut och jobba men ändå...   ; )

Jag gillar broderi i alla former. Har samlat på mig en hel byrå full med broderade dukar. En del har dock kaffefläckar. Är det någon som har den ultimata lösningen för fläckar på gamla broderier, jag vill inte att tråden skall färga.

Här är en lite samling "hantverk" från närakära som inte är med oss och andra.


Väggbonaden har H:s mormor gjort. Doftpåsen är från IKEA. Halsbandet från min kära morfar. Två klänningar från Nyblom o Kollén som mina tjejer ska ha när de "leker" handelsbod med mig.  Nyblom och Kollén hade mycket fint inför vintern, hittade massor hos dem på Formex-mässan som jag ville ha. Den röda sammetssoffan är från H:s mormor. Den är cool, man viker ut armstöden och fäller ut dynan och vips så har man än säng - en bäddsoffa från jag vet inte när men den ser väldigt gammal ut. Föregångare till IKEAs möjligen... ; )

 Har en efterlysning på en lampa men det får vi ta en annan dag när jag kan visa en bild på den.
 Vällingdags! 
Ha en bra kväll!


/J

1 kommentar: