onsdag 8 september 2010

Pärlspont och linoljefärg


Det har mest varit uteprojekt här så idag tänkte jag visa lite bilder från köket som vi renoverade för ett par år sedan. Tidigare hade vi bruna luckor nertill och gula upptill och en plastmatta med kakel/medaljong-mönster. Försökte hitta någon före-bild men utan resultat idag - det var på den tiden då man hade filmrulle i kameran ; )

Köket ritade jag och lämnade till en duktig snickare som byggde det åt oss. Jag målade det med linoljefärg när det var på plats, (som aldrig torkar) ; ) vitt med en aning grön umbra i  men bara för att få bort det "stickiga" i den helt vita färgen.


Väggarna är av både pärlspont och den  blåblommiga Laura Ashley tapeten jag  visat tidigare. Ville absolut hitta en tapet som skulle passa med blå/vitt porslin. Så nu sitter den där och jag skulle vilja ha rött och vitt ibland ...


Handtagen är från Sollefteå Antik som har många fina knoppar. De har även webb-butik nu.
 sollefteaantik.noxshop.se


I fönstren har jag länge haft murgröna på båge - men nu ska de ut! De trivs bra och blir jättefina tills de vid jul får löss och dör. Jag behöver en tålig klättrande blomma. Hjälp!

Har en hoya i solfönstret och den fungerar bra.






Jag behöver hjälp med en sak till: Varför blir texten kursiv när man gjort en länk? Hur får man tillbaka den normala!!!???


Ingen TV i kväll heller...


Hoppas att ni ser på något riktigt bra  : )


Ha det bäst!




/Jessica

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar