tisdag 21 september 2010

Prinsessor


Jag tror jag klarar veckans mål. : ) Dörr och fönsterfoder på plats. Målat väggarna ett varv. Ja, jag jobbar på helt enkelt - ute i ladan. Inne förfaller det. :( Det börjar sätta sina spår att jag varit i ladan sedan midsommar och snickrat dagarna i ända. Men jag får ta det nu. Det blir bättre när allt är klart. Tror jag.

Bor man i mitt område så är det stor klädloppis på lördag. Jag brukar sälja urvuxna barnkläder där så nu är det bara att sätta sig och märka dessa kläder. Det blir kvällen arbete.

Idag lite detaljbilder från 6-åringens rum. Lampor från Åhléns. Stjärnor köpta för länge sedan på Indiska.

Tapet som varit med tidigare - Laura Ashley. Spegel Jysk.

Hemsnickrad sänghimmelshållare med fjärilar.

Var in i 2-åringens blivande rum. Som inte blivit gjord pga dålig ork. Där finns bara timmerstommen. Som sagt jag var in där och helt plötsligt tyckte jag att det där gör man i ett nafs. På en helg eller så. Det kändes nästan roligt att sätta igång - kanske före jul. (eller inte). Lite skillnad att gå från ett jätteprojekt på över 100 m2 till ett litet rum på 12. Det är inte helt omöjligt men först butiken..... (Men planeringsarbetet är igång...)


God kväll!

/J

3 kommentarer:

  1. wow - vad långt ni hinner varje dag!! Fina bilder från barnrummet!!
    Själv bakar jag muffins;) Skickar en bild!
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Tänk vad mycket jobb det är med allt. Men det blir ju SÅ fint när det är klart och man har fått det som man tänkte i början. :)
    Jättefina bilder från barnrummet.
    Jag "måste" ju fixa till Bettys rum också och snart börjar det bli dags att göra klart Tyras rum...
    Snart så! :)

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni gör!Jag önskar er lycka till med ert stora projekt.Roligt att se alla fina saker som du gjort.Hälsningar Karin

    SvaraRadera