fredag 18 februari 2011

Planera, plantera


När det är så här förskräckligt kallt (-25C och ner till 34 som vi haft) så går det bara inte att snickra nått. Det gör ont ända in i benmärgen. Har massor jag vill göra. Men det blir inte gjort eftersom jag inte tycker om att frysa. Därför blir det mest bilder på lite nytt i butiken i väntan på -5 graders-dagar med sol. Längtar. Står snart inte ut. Skottar upp. Snöar igen. Skottar upp pulka backe. Snöar igen direkt. Nu vill vi kunna bygga och göra skidspår och ha dem kvar ett tag så att man hinner använda dem. Solen tittar i alla fall fram lite lite. Dags även att sätta lite frön i jord inomhus. Vi har fröer i butiken. Roligt att driva upp sina egna tomater, gurkor och annat.

Något helt annat... Vi har en fin (ljus Colombia) (tror jag det heter) vit Brahma tupp till salu. Den är stor och snäll van vid barn. Vi har två likadana därför ska vi sälja den ena. Den är född i april. Om du vill köpa den så är det bra om du har några hönor sen tidigare då de ej vill vara ensamma.

Jag har länge letat efter tändsticksaskar som passar min "stil". Tänkte mig dem precis som dessa och nu finns de sedan december. Fina askar med flera olika motiv och storlek.


De här underbara vitmålade gjutgärnsljusstakarna, fina att mixa olika form och höjd passar även fint till krukan ovan. På matbordet eller varför inte i uterummet/växthuset. Nu läängtar jag till en låååång sommar. Men just nu börjar snöflingorna singla ner från en nästan blå himmel....skumt.....

Ha en ärlig dag vart du än är!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar