torsdag 1 november 2012

Multimedia message

Idag, en ovanligt grå och tråkig dag, gick jag förbi rabatten på gården. Tittade till lite extra vid stenbänken som jag planterat kärleksört från min mormors trädgård. Där doftar det fortfarande härligt av lavendeln strax intill.  Stenbänken omfamnas av kärleksört och är för mig speciell. När jag ser den tänker jag på min mormor och när jag tänker på henne tänker jag på hur mycket kantareller vi plockade tillsammans. Då ser jag plötsligt flera orangea svampar - kantareller - som växer upp precis där stjälkarna från blommorna kommer upp. oj tänkte jag, konstigt. Vi brukar alltid vara ute och plocka på mormorsställen, men i år hann vi inte med det och då växer de på gården. Jag tittade snabbt igenom rabatten 20 x 5 meter men ingen annanstans fanns det kantareller. Bara runt kärleksörten.

Är inte det märkligt så säg. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar