måndag 12 december 2011

Luciabestyr....

 Nu går det undan. I morgon är det redan lucia. Vår 3-åring hade bestämt sig för att vara tomte, plockade fram kläder provade ut, packade, sen kom det ett "mamma jag har ångrat mig....jag ska vara tärna". OK. Leta nya kläder packa om : ). Frågade henne om hon var säker på att inte vara lucia, "Jaa" sa hon och tittade lite konstigt på mig. Hon skulle absolut inte vara lucia. Det brukar annars vara det "alla" ska vara, så jag packar nog ner kronan i allafall ifall att hon skulle ångra sig igen. Men tärna ska det va´ och mamma du kan väl vara pepparkaka. : )
 I butiken har vi julkalender med rabatt på dagens vara. Varorna presenteras på Facebook. Kan du inte se dem där så fråga efter dem när du kommer till butiken. Många fina saker har kommit upp i luckorna och många är kvar.
 Söt lite ljusstake att ha som bordsplacerare. Fyll med mossa eller julkryddor som stjärnanis eller kryddnejlikor.

Ett stilla snöfall täcker marken. Lite förvånande att se snöbilder från andra ställen och här lyser gräset grönt, men nu kanske den får ligga kvar. Välkommen till butiken för att hitta dina julklappar!

/Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar