onsdag 22 februari 2012

Mmm..

 Vilket underbart väder det var i går! Solsken, blå himmel, tidig morgonpromenad med bra musik i lurarna var en fantastisk början på dagen som jag hade förhoppning om att kunna upprepa idag. Tyvärr så snöade det alldeles väldigt. Då vägen är smal och inte riktigt avsedd för bilar och gående vintertid så valde jag att stanna hemma då sikten förmodligen inte var den bästa för bilkörarna. Vis av gårdagens händelse då jag mötte en grupp bilar som låg väldigt nära varandra, då den fjärde bilen plötsligt valde att lägga sig närmare diket utan att se att jag kom gående där......hmmm....fick göra ett litet skutt där.
 Stengods i härliga färger och former. Använd dem i ugnen, micron, frysen, diskmaskinen.
Igår glömde vi alldeles bort att köpa semlor. Här hemma är det extra viktigt med VILKEN semla som köps för annars kan vi lika gärna vara utan. Så eftersom det var sent och de rätta semlorna förmodligen skulle vara slut så blev det till att baka. Alla slängde sig över dem så det hann inte fastna på bild. Men jag måste säga att de var helt underbara och verkligen den godaste semlan jag ätit. Hittade receptet på nätet, se länk nedan. Läs igenom receptet först - degen ska jäsas tre gånger - men det var det absolut värt. Mmmmm........mums.

http://receptfavoriter.se/recept/godaste-semlan.html

Passa på att boka in ett inredningsparty här i butiken med dina vänner/kollegor/grannar/syjuntan/föreningen. Bokar du och genomför en träff i mars så får du som värdinna även en värdecheck på 50:- att handla för vid annat tillfälle. Partyt fungerar som många andra, du bjuder med dig minst fem vänner, du får ta del av kvällen erbjudande, du får rabatt på en vara samt poäng att handla för enligt en bonustrappa om försäljningen överstiger en bestämd summa. Har du frågor eller vill boka kontakta mig.på mailen här intill.

Fortsatt trevlig dag!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar