torsdag 16 februari 2012

Fantasi!

 Helt underbart trådskåp! Fint att sätta tex kryddor i. Passar fint både inne och ute.
 Två stora dörrar som går att öppna helt och ett handtag på toppen. Titta på vispskålen på nedersta hyllan så kan ni tänka er storleken.
Det är härligt med lite färg nu i väntan på våren. Gillar man neutralt så finns den också i vitt.
Planerar vilka fröer som ska sättas - det brukar mest bli sånt som barnen gillar - låtsas jag i allafall - några blommor och grönsaker/rotfrukter, men i är ska jag ge mig på några perenner är det tänkt - återkommer med resultatet.

Det blev bakning igår - men i tumulten som blev när tre stycken helt plötsligt skulle göra läxan samtidigt (högläsning och matte) de brukar alltid göra den vid olika tillfällen annars, så glömde jag alldeles bort att fota. Det blev i alla fall karlsbadergifflar gjord på surdeg. Så nu planerar jag för nästa bak eftersom jag måste hålla undan degen så att den inte växer sig för stor i kylen. De fick väl godkänt av barnen. som i bland kan vara lite kritiska som härom dagen när jag gjorde mig för lite extra mitt i veckan. Det blev enligt mig en "fantastisk" italieninspirerad  "kycklinggryta" med oliver soltorkade tomater och en massa annat gott, hemmagjord tapenad och varmt vitlöksbröd. Då satt vi där och åt och jag undrade varför inte 3-åringen åt oliverna som hon ÄLSKAR. Får då svaret. "OLIVER? Jag trodde det var fladdermöss eller nått...." Höll på att skratta på mig :D Precis som om jag skulle stoppa fladdermöss i maten.... hmm  : ) Det måste vara härligt att vara tre år!

Nu börjar det precis snöa!

Ha en Trevlig dag!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar