fredag 24 februari 2012

Beta av....

 Nu har jag fyllt på med retroväskor i butiken.Gröna, sköna, fodrade med virkad spetskant.
 Kanske för kalasskorna eller presenten - men en härligt orange sol.
 Rosa, orange, gul - karamelliga färger.

Har ett helt gäng med utklippta startade projekt som väntar på att bli ihopsydda. Så nu tog jag tag i några av dem. Skulle sätta mig vid min "viktiga" dator och färdigställa en del etiketter, loggor och annat - då var den död : (.....precis som om den inte får ström....men alla sladdar sitter i.......bähhh, hoppas att det är en dålig dröm och att den vaknar sen, gissa om jag har en kopia.....?
I går satte jag och 3-åringen om mårbackapelargonerna. Jag hade innan dessa haft dem några år så de var närmare metern hög, helt underbara med jättestora blad. Men så frös de tyvärr inomhus förra vintern när det var så¨kallt. : ( Så det var bara att starta om från början med nyinköpta. Nu har de överlevt och vi satte många sticklingar om några inte skulle klara sig. Passade också på att sätta några frön (ganska många) det blev riddarsporrar och vita....och nu tappade jag helt namnet...... hjälp.... de som ser ut som en prästkrage men bladen viker sig bakåt..... ja ni vet .... och ja de är giftiga. Jag har hittills varit helt nojjig på giftiga växter och vägrat ha några i rabatten. Men med fyra barn och elva år senare så har faktiskt ingen av dem valt att äta blommor. Förutom inomhus då i gåstolen - då var 2-an helt galen i en lilja jag hade - sprang alltid dit och drog i den - så den fick flytta....eller om det var vi som flyttade....
Fina askar med tändstickor finns med flera olika motiv.

Fågelfrö? Vi har strimmigt solrosfrö till bra pris på vår djurfoderavdelning där du hittar det du behöver till dina lantbruksdjur, häst, hund och katt.

Nu är det dags att beställa sättpotatis, balplast, utsäde.

Varmt välkommen!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar