torsdag 22 mars 2012

Skallar runt armen

 Tjohej vad tiden går.... Det var ett tag sedan jag bloggade så här kommer en hel hög med bilder på fina armband.
 Döskallar i olika storlekar och färger......
 Somriga karamelliga pärlor - fint till sommaren
 Stora häftiga döskallar...
 .... ett helt underbart armband med hjärtan.....
 ......ett till superfint armband...... Fler modeller hittar ni i butiken.
Superfina hyllan som passar både här och där tex i badrummet  eller varför inte i köket som krydd och oljehylla.

Morgonen har tillbringats med en pensel i handen. Hjälpsamma tre-åringen kom förbi innan hon åkte på dagis och undrade om det bara fanns en pensel. Hon var rätt sugen på att hjälpa till. Jag har en hel hög med möbler som ska målas .Jag tycker att det är svårt att hitta en möbelfärg nu som ger fint resultat så det blev min älskilingsfärg - linoljefärg. Det blir ett helt underbart resultat - en tunn tunn fin hinna över möbeln och inte så där klaffsigt som det lätt blir med de nya vattenbaserade färgerna. Man kan dra penseln i färgen flera flera gånger tills man är nöjd med penselstrecken - inte som andra färger att man sätter ner penseln och sen klaffs så har det blivit en klump som nästan torkat där : ) Det tar minst ett dygn innan det torkar med det är det värt - luktar gott gör det också.  : ) Färgen köper jag hos berglund-boij.se , få kulören blandad där eller blanda själv hemma : )

Gissar att jag imorgon kommer att kratta lite om det inte blåser så galet som det gör idag : ) (Längtar)

Ha en bra dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar